Saturday, May 9, 2009

KENAPA V. SIVAKUMAR KURANG AJAR??????

Bekas Menteri Besar Perak, Ir Mohd Nizar mendakwa persidangan DUN Perak pada 7 Mei 2009 yang mendapat restu DYMM Raja Perak dan dirasmikan oleh Pemangku Raja Perak, DYMM Raja Nazrin dikatakan tidak sah. Yang sah ialah Persidangan DUN yang diadakan di bawah pokok. Persidangan DUN yang tidak mendapat kebenaran DYMM Raja Perak adalah sah. Persidangan di bawah pokok pula dianggap sah. Buatlah apa yang hampa suka. Kalau Raja hampa hina dan mufti pun hampa maki, tak payah lagi bercakap pasal undang-undang dan peraturan DUN Perak. Hampa ada loyar di kiri dan kanan serta hampa ada ulama di depan dan belakang, buatlah apa yang hampa suka, lakukan apa yang hampa rasa patut. Undang-undang dalam tangan hampa. Hampa boleh minta rakyat merata tempat bersolat hajat di masjid di Ipoh. Semua tindakan hampa orang kampung tahu! Bila polis tahan pemimpin mereka dari memasuki kawasan DUN, mereka tuduh kerajaan BN jahat dan polis memihak kepada BN. Lim Kit Siang dan beberapa pemimpin DAP dan PAS dari jauh hampa mai buat apa? Anwar Ibrahim pula bayangnya pun tak nampak! Nasib baiklah pemimpin BN dan UMNO Pusat atau lain-lain tidak buta perut macam depa.
Gilakah mereka? Oh sama sekali tidak! Pemimpin-pemimpin PAS, DAP dan PKR adalah para loyar, ulamak dan golongan profesional belaka. Tapi perangai depa macam budak-budak. Depa tak salah. Depa juga yang laung-laungkan tentang demokrasi. Mereka juga yang menolak majoriti BN. Ingatkah hampa semua! Kerajaan PAS pernah memenangi negeri Kelantan hanya dengan satu undi, UMNO/BN menerima dengan hati terbuka. Tapi di Perak sangat jelas. DYMM Raja Perak tidak memecat MB Perak tetapi MB Perak sudah hilang majoriti (BN=31 dan PR=28), maka terpulanglah hak DYMM untuk mengadakan pilihanraya atau tidak. Sebaliknya DYMM melantik YB Dr. Zamry sebagai MB Perak menggantikan YB Ir. Mohd Nizar.
Speaker Pakatan Rakyat kurang ajar. Dia sendiri engkar arahan DYMM Raja Perak. Jika pemimpin Melayu sendiri yang tunjuk kurang ajar dengan Raja Melayu sendiri. Sudah tentu mereka ini (bukan Melayu) akan tunjuk 10 kali lebih kurang ajar depa kepada Raja Melayu. Orang Melayu termasuk rakyat Malaysia sangat marah kerana V. Sivakumar dan Ir. Mohd Nizar keras kepala. Engkar arahan DYMM Raja Perak. Dia tahu pula marah bila 10 ADUN engkar arahannya untuk keluar dewan. Dia marah kerana arahan dia selaku speaker mereka engkar. Hooiii, V. Sivakumar, hang sangat kurang ajar. Hang punca DUN jadi kecoh. Hampa tukar tempat DUN Barisan Nasional kembali ke tempat asal (tempat pembangkang), depa (ahli DUN BN) tidak membantah, mereka banyak bersabar dan mereka terima seadanya supaya DYMM Pemangku Raja Perak dapat menyempurnakan perasmian persidangan DUN dapat disegerakan. Hampa berlagak macam hampa tu kerajaan yang memerintah negeri Perak. Hampa buat Dr. Zambry dan wakil rakyat BN dan Bebas seperti barisan pembangkang. Mereka duduk di tempat hampa tetapkan walaupun hampa sebenarnya adalah pembangkang ketika ini. Yang jadi kecohnya, tiba-tiba V. Sivakumar minta 10 wakil rakyat BN dan Bebas meninggalkan dewan? Inilah puncanya. Inilah peluang terakhir Pakatan Rakyat untuk mengembalikan kuasa memerintah Perak kepada PR. Mereka mungkin tidak yakin dengan keputusan mahkamah mengenai kedudukan MB pada hari Isnin ini akan memihak kepada mereka. Oleh itu Pakatan Rakyat melalui peranan speaker V. Sivakumar berkonspirasi secara terancang untuk menjatuhkan kerajaan BN melalui pungutan suara undi dalam persidangan DUN. Dan pemimpin BN/UMNO/Bebas pun sedar bahawa mereka akan kehilangan majoriti jika mereka keluar dewan. Kenapa mereka perlu keluar? Apakah salah mereka? Siapakah mereka sebenarnya yang menjatuhkan hukuman terhadap mereka? Apakah yang tersirat tindakan Speaker itu? PR cuba pula untuk menjatuhkan kerajaan BN yang memperolehi majoriti dan restu dari DYMM Raja Perak melalui undian dalam DUN. Dengan itu V. Sivakumar nampak keras kepala, berdegil kerana peranan speaker sangat-sangat penting untuk memastikan kerajaan BN ditumbangkan.

5 comments:

USD said...

Salam, knapa kurang ajar?...bukankah org tua kita dah ajar, klu jumpa ular dgn durang ni, afdal bunuh dia dulu baru ular!

Anonymous said...

Memang kena pukul dia atau hantar balik dia ke negara asal dia.

Anonymous said...

yang aku lagi heran ustaz md nooq jeneri pun bela sivakumar..masyallah.. zambri tu islam ustaz hoi..umno tu islam ustaz hoi..pas ada 6 kursi jee lain-lain semua alkafirun..munafik betoi la puak-puak pas yang sokong sivakumar nie

Anonymous said...

PAS DULU LAIN PAS SEKALANG DAH LAIN
PAS DULU SOKONG HUDUD PAS SEKALANG BELA BABI
PAS DULU MAHU NEGARA ISLAM PAS SEKALANG SUDAH TENGGELAM
TAK TAHULAH SAYA DENGAN PUAK PAS NI
NAK KATA TAK PANDAI AGAMA...HEBAT
TAPI AHLI PAS SEKALANG PUN ADA YANG MAIN EKOR DAN MABUK
PENYOKONG PAS JANGAN CAKAPLAHH..GILA BETINA PUN ADA..NAUZUBILLAHI MIN ZALIK.

Anonymous said...

Go PAS, Go PAS, Go PAS... GO TO HELL.
PAS = Pitih Aku Sebat. Ulama di Zaman siber. Ulama ker...?

"BERSATULAH MELAYU DEMI BANGSA MU DAN BERSATULAH UMAT ISLAM DEMI AGAMAMU, DAN BERSATULAH RAKYAT MALAYSIA DEMI NEGARAMU"