Saturday, March 6, 2010

Zaid sila buktikan Najib 'kemaruk' majoriti dua pertiga!!!

Portal Malaysiakini hari ini memaparkan bahawa Zaid Ibrahim menggesa Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Abdul Razak untuk menghentikan perbuatan 'merampas' ahli parlimen Pakatan Rakyat, khususnya dari PKR demi menghormati proses demokrasi. "Mengapa beliau begitu kemaruk dengan majoriti dua pertiga di Parlimen? Buat masa ini, Barisan Nasional mempunyai bilangan kerusi yang mencukupi bagi meluluskan sebarang undang-undang,” kata Zaid (kiri) pada sidang akhbar yang diaturkan secara tergesa-gesa.
Komen:
Sebenarnya Zaid Ibrahim dan Anwar Ibrahim, kedua-dua anak Pak Brahim sudah gelabah jingga. Tindakan MP dari PKR keluar parti seorang demi seorang membuatkan anak-anak Pak Brahim ini tidur tak lena, makan tak kenyang dan mandi pun tak basah. Tak bercakap salah tak bercakap pun salah, nak diam salah jika diam lagi bersalah. Oleh itu anak Pak Brahim yang jadi loyar (bukan loyar buruk) buat keputusan untuk bercakap. Maka bercakaplah dia bahawa Datuk Seri Najib ini kemaruk majoriti dua pertiga di Parlimen. Inilah politik namanya. Politik pembangkang sejak dulu lagi. Apa yang berlaku semuanya salah UMNO malahan hal-hal dalam PKR dan PAS pun salahkan UMNO. Pemimpin PAS kebas sapu bini orang dalam hotel pun salah UMNO! Kes liwat oleh Ketua Umum PKR juga dituduh UMNO sengaja mahu memusnahkan pengaruh Anwar. Kes pijak kepala lembu di Selangor juga salahkan UMNO. Kes kalimah Allah yang dibenarkan oleh Mahkamah juga salahkan UMNO.
Tuan2 dan puan2 yang dihormati,
Kerja pembangkang sekarang ini cuba membusukkan UMNO. Tugas pemimpin pembangkang mahu memusnahkan UMNO. Mereka rela menghidupkan DAP kerana DAP bersepakat untuk memerintah negara. Mereka berceramah di mana-mana, penceramah-penceramah mereka baik dari kalangan rakyat biasa hinggalah taraf tok guru akan mengutuk dan menghina UMNO. UMNO buat semua tak betul. Selamanya ini merekalah yang meracuni fikiran rakyat. Pemimpin UMNO dikatakan zalim kepada rakyat, merampas harta rakyat, rasuah, yahudi dan anti Islam. Pemimpin ini jugalah yang memuji pemimpin DAP, dan rela bersama dengan PKR walaupun mereka tahu DAP tidak akan menyokong penubuhan sebuah negara Islam. Mereka tahu bahawa pemimpin UMNO yang mereka maki jugalah yang berani mengatakan Malaysia adalah sebuah negara Islam contoh di dunia. PAS sudah di DAPkan oleh Lim Kit Siang dan PAS sudah diPKRkan oleh Anwar Ibrahim. Kata Ezam, PAS hari ini sudah lari dari perjuangan asalnya kerana nak selamatkan Anwar Bin Ibrahim. PAS sanggup menghina UMNO yang sebangsa dan segama kerana mahu pelukkan Tuan Lim Kit Siang. Betapa benci sekalipun PAS terhadap UMNO ingatlah jasa UMNO cukup banyak untuk orang Melayu dan Islam. Sebaliknya betapa sayang PAS terhadap DAP, tapi apa yang DAP dah buat untuk orang Melayu dan agama Islam di Pulau Pinang?
Sudah ramai pemimpin-pemimpin utama PKR telah meninggalkan kepimpinan PKR. Kenapa Setiausaha Agung PKR, kenapa Setiausaha Sulit DSAI dan kenapa ramai kawan2 rapat DSAI juga sanggup meninggalkan DSAI? Apakah kawan2 rapat DSAI begitu mudah menerima pujukan Datuk Seri Najib? Kawan2 rapat DSAI bukan budak2 sekolah yang boleh digula-gulakan. Mereka ada maruah dan harga diri kerana setiap tindak tanduk mereka diperhatikan oleh rakyat. Wahai Zaid Bin Ibrahim, sungguhpun awak seorang loyar besar, tidak semestinya awak boleh tuduh membabi buta terhadap PM Datuk Seri Najib. PM tak ada masa untuk buat kerja kotor itu, wahai Zaid Bin Ibrahim. Hanya Zaid Bin Ibrahim yang membuat kerja kotor itu (fitnah) kerana Zaid Bin Ibrahim berfikiran begitu. Selaku PM, Datuk Seri Najib lebih menumpukan hal-hal lain yang boleh memberi menafaat kepada rakyat dan negara. Wahai Zaid Bin Ibrahim, sila buktikan dakwaan awak itu. Jika awak bercakap tanpa bukti, awak telah memfitnah. Dosa fitnah lebih besar daripada dosa seorang pembunuh. Jika tiada bukti, eloklah awak berada bersama-sama dengan pemimpin-pemimpin besar pembangkang lain. Memanglah kerja mereka walapun pun jadi pemerintah di beberapa buah negeri seperti di Kelantan, Pulau Pinang dan Selangor (kecuali MB Kedah) masih bertindak dan berfikir seperti pembangkang. Kenapa begitu, kita akan paparkan bagaimana kerajaan Guan Eng di PP  umpama pembangkang di PP. Aneh tapi benar!

2 comments:

anti hipokrit said...

Zaid tu perangainya bukan baik sangat, teruk, teruk tapi tak apalah. tak baik aibkan orang.

izam said...

emmm zaid ludah ke langit hujan ke muka... emmm dia pun melompatkan... tp lompat ... lompat yang mulia

"BERSATULAH MELAYU DEMI BANGSA MU DAN BERSATULAH UMAT ISLAM DEMI AGAMAMU, DAN BERSATULAH RAKYAT MALAYSIA DEMI NEGARAMU"