Saturday, September 27, 2008

Laporan polis terhadap Teresa

UALA LUMPUR 26 Sept. - Ikatan Rakyat Insan Muslim Malaysia (IRIMM) hari ini membuat laporan polis terhadap Teresa Kok kerana didakwa membuat kenyataan menyentuh sensitiviti kaum di negara ini.

Presidennya, Amir Amsaa Alla Pitchay berkata, pihaknya juga kesal dengan kenyataan Ahli Parlimen Seputeh itu yang mendakwa makanan yang diterimanya ketika ditahan di bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) sama seperti makanan anjing.

Sehubungan itu, katanya, IRIMM menggesa Teresa memohon maaf kepada polis dan seluruh rakyat negara ini berhubung kenyataan tersebut.

''Makanan yang dinikmatinya itu telah diberi di penjara sejak dahulu lagi, mengapa sekarang dia mempertikaikannya dan meminta dilayan seperti tinggal di hotel,'' katanya pada sidang akhbar selepas membuat laporan polis di Balai Polis Sentul di sini hari ini.

Pada 19 September lalu, Teresa mendakwa makanan itu 'sama seperti makanan anjing' tetapi pada 22 September mengaku tersilap dan menukar kenyataannya kepada 'baik sedikit daripada makanan anjing'.

''Kita minta dia minta maaf kerana tindakan itu hanya membuatkan rakyat bertambah marah kepadanya,'' ujar beliau.


Sumber: Utusan Malaysia, 27 Sept. 2008.

No comments:

"BERSATULAH MELAYU DEMI BANGSA MU DAN BERSATULAH UMAT ISLAM DEMI AGAMAMU, DAN BERSATULAH RAKYAT MALAYSIA DEMI NEGARAMU"