Saturday, December 5, 2009

LAGI ADUN DAP KURANG AJAR!!!

Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Sungai Pinang dari DAP, Koid Teng Guan mengaku menyebarkan khidmat pesanan ringkas yang memperlekeh dan menghina Barisan Nasional (BN) ketika sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) itu sedang rancak berjalan, Selasa lalu.

SMS yang ditulis dalam bahasa Cina yang menyeru rakyat Pulau Pinang untuk 'kebumikan' BN dan bersembahyang untuk roh mereka pada perayaan 'Qing Ming' itu dipercayai disebarkan kepada lebih 400 individu.

Bagaimanapun, beliau yang menyesali perbuatan berkenaan tidak dapat menjelaskan bilangan SMS yang dihantarnya selepas memperolehnya daripada salah seorang penyokong parti pakatan pembangkang itu.

Sehubungan itu Teng Guan membuat permohonan maaf secara terbuka dan mengakui perbuatan tersebut tidak sewajarnya dilakukan oleh seorang wakil rakyat sepertinya.

''Saya ikhlas ingin meminta maaf dan berjanji tidak akan mengulangi kesilapan menyebar SMS 'jenaka' terhadap parti politik lawan," katanya pada sidang akhbar di Bilik Mesyuarat DUN di sini hari ini.

Difahamkan, ADUN Sungai Pinang itu menyebarkan SMS berkenaan semasa sidang DUN sedang berjalan kira-kira pukul 12 tengah hari.

Dalam pada itu, Setiausaha Biro Publisiti, Informasi dan Komunikasi Gerakan, Dr. Thor Teong Gee menggesa Ketua Menteri, Lim Guan Eng supaya meminta Teng Guan meletakkan jawatan sebagai wakil rakyat. Beliau menegaskan, sebagai seorang yang dipilih oleh rakyat, Teng Guan telah menunjukkan sikap tidak bertanggungjawab dan tidak mempunyai etika kerana bertindak sedemikian. "Kejadian terbaru SMS ini menunjukkan beliau tidak menumpukan perhatian kepada prosiding sidang DUN. ''Sebelum ini, beliau juga pernah 'ditangkap' menghantar soalan bertulis yang ditiru daripada bekas ADUN Datuk Keramat, maka sudah jelas ADUN Sungai Pinang ini tidak pernah insaf,'' katanya pada sidang akhbar di Bilik Pembangkang di DUN.

Beginilah perangai huduh dan jijik pemimpin pembangkang yang menjadi wakil rakyat. Baru sahaja pemimpin DAP Perak mohon maaf kerana pemimpin-pemimpin DAP termasuklah Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng dan bapanya Lim Kit Siang memijak poster tiga calon bebas DUN Perak.
Pelbagai pihak NGOs dan juga pemimpin pembangkang yang lain mengkritik perbuatan yang tidak beretika itu. Apakah pemimpin BN pernah melakukan perbuatan sedemikian rupa? Setahu aku pemimpin BN paling bersopan walaupun setinggi mana marah meluap-luap mereka tidak melakukan perbuatan sekutuk itu. Fikirlah wahai semua rakyat Malaysia yang masih 'belum celik' dan nampak telatah dan lakonan pemimpin pembangkang itu.

3 comments:

Busu said...

Memang depa ni kurang ajar!! Mahu bubuh taik kat muka depa.

Kuda Perang said...

Memang pemimpin2 BeEND sangat 'bersopan santun' dengan ramai yang melakukan pelbagai tingkah laku tidak bermoral secara terang-terangan di depan umum.

Tungging bontot, buat isyarat lucah, ramas punggung waitress malah banyak lagi...piirah mabuk.....

Anti hipokrit said...

Tungging bontot mahu diliwat oleh Penasihat PKR. Sapa yang pijak gambar, sapa yang tumbuk polis, sapa yang meliwat, sapa yang terlibat dengan skandal seks, sapa yang tidur telanjang, sapa yang berkroni, sapa yang mengkafir sesama Islam, sesiapa yang hipokrit, memperalatkan ayat-ayat al-Quran, pembohong, penipu, mungkin janji, bercakap tak serupa bikin, maki-hamun dan macam lagi bro..

"BERSATULAH MELAYU DEMI BANGSA MU DAN BERSATULAH UMAT ISLAM DEMI AGAMAMU, DAN BERSATULAH RAKYAT MALAYSIA DEMI NEGARAMU"