Tuesday, December 1, 2009

Perangai pemimpin DAP macam budak-budak!!!

Tindakan beberapa pemimpin DAP memijak poster tiga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Bebas Perak, ketika menghadiri konvensyen parti itu di Ipoh kelmarin sememangnya tidak boleh dimaafkan. Perangai macam budak-budak. Sangat buruk dan huduh kerana hati mereka yang sangat busuk. Perbuatan yang tidak masuk akal dan melampaui batas kesusilaan.

Tuan Lim Guan Eng bukan pelajar sekolah sebaliknya seorang Ketua Menteri, ketua kepada sebuah kerajaan negeri juga Setiausaha Agung DAP Pusat langsung tidak mencerminkan sikap pemimpin yang rasional dan berbudi mulia. Saya sangat malu menjadi rakyat Pulau Pinang yang mempunyai seorang Ketua Menteri yang bersikap buruk seperti orang yang tidak siuman. Marah macam mana sekalipun jagalah maruah dan peradaban sebagai seorang pemimpin tertinggi negeri. LGE selaku pemimpin kerajaan negeri tidak sepatutnya berkelakuan seperti itu. Apakah karekter Saidina Umar Abdul Aziz yang mahu dibawa oleh LGE seperti itu? Pemimpin agung Islam tidak seperti itu. Jangan memalukan dan merosakkan nama baik pemimpin Islam.

Setahu saya belum pernah dalam sejarah Malaysia ada pemimpin negara di kalangan UMNO, MCA, Gerakan dan MIC melakukan perbuatan itu? Biarpun mereka terlalu marah ataupun kecewa sekalipun terhadap pembangkang tetapi tidak sampai hingga memijak-mijak gambar pemimpin atau bendera parti PAS atau DAP atau PKR? Tapi semua ini pernah dilakukan oleh pemimpin dan penyokong DAP dan PAS. Tetapi pemimpin pembangkanglah juga yang selalu melaung-laungkan perjuangan untuk kebebasan dan demokrasi. Sebaliknya merekalah juga yang menghancurkan amalan demokrasi di negara ini. Ibarat kata pepatah Melayu, " Mengata dulang paku serpih, mengata orang dia (pembangkang) yang lebih".

4 comments:

Anonymous said...

KIT SIANG DAN GUAN ENG MEMANG KURANG AJAR DAN BIADAP!

NEraKA said...

Ketika 13 Mei, DAP yang mengetuai rusuhan, membunuh org melayu, kononnya ingin merampas malaya pada waktu tersebut.. keitka itu mereka hampir menang. mereka halau orang melayu.. dia kata kuala lumpur hak mereka...

sekali lagi mereka menunjukkan kerakusan mereka..
itu sebelum dapat kuasa besar.. dah sanggup menghina org lain dengan memijak2 gamabr..

mmg CINA DAP kurang ajar..

jika mereka mendapat kuasa.. apa yang akan mereka buat pada melayu?

celaka lah kamu wahai CINA DAP..

Jeepers Creepers said...

Menyeru kepada seluruh orang melayu islam di negara ini untuk mendoakan kesejahteraan kepada Dato Seri Najib Tun Razak dan keluarga beliau berserta seluruh rakyat Malaysia. Doakan semoga Allah s.w.t melindungi dan merahmati kita semua.

Tidak lupa juga doakan supaya Nik Aziz dan seluruh orang melayu islam di dalam Pakatan Rakyat mendapat hidayah dan dan keampunan dari Allah s.w.t

Anonymous said...

hai bro..jom tengok blog ni...
http://pasjawab.blogspot.com/

"BERSATULAH MELAYU DEMI BANGSA MU DAN BERSATULAH UMAT ISLAM DEMI AGAMAMU, DAN BERSATULAH RAKYAT MALAYSIA DEMI NEGARAMU"