Sunday, February 13, 2011

PAS samakan kerajaan Hosni Mubarak dengan BN Malaysia?

Petikan dari Harakah Daily "Inilah seharusnya menjadi iktibar kita, terutamanya kepada kerajaan Umno BN yang juga memaparkan sikap dan perangai yang sama dengan apa yang ditunjukkan oleh rejim yang telah ditewaskan itu. PAS dengan ini mengajak seluruh rakyat yang dahagakan perubahan agar dapat bersama kami dan rakan-rakan dalam Pakatan Rakyat untuk terus merencanakan tugas bagi melakukan perubahan menyeluruh dalam negara kita ini".
Komen:
Buta perut punya pemimpin PAS. Ada mata pun buta. Ada telinga pun pekak. Hati sudah mati. Mesir adalah sebuah negara tanah lahirnya para anbia tersohor. Malaysia cuma sebuah negara dikenali dulu sebagai sebuah Tanah Melayu suatu masa dulu menghadapi beberapa siri pemerintahan penjajah dari Portugis dan Belanda di Melaka dan Jepun dan British selepas itu. Pengalaman lampau sejak ratusan tahun dalam pemerintahan penjajah, banyaklah perubahan berlaku hinggalah Malaysia hari ini terkenal sebagai salah sebuah negara Islam contoh di dunia.
Walaupun Malaysia sebuah negara yang rakyatnya pelbagai agama, bangsa dan suku kaum tapi rakyatnya dapat hidup aman dan damai kecuali Peritiwa 13 Mei yang berlaku pada tahun 1969.  Hari ini Malaysia merupakan salah sebuah negara maju baru di dunia. Ekonomi Malaysia dapat bertahan dalam ekonomi dunia mengalami kegawatan. Sebuah negara yang mengalami gunatenaga penuh ataupun tidak ada penganguran menjadikan Malaysia sebuah negara tumpuan warga negara asing di sekelilingnya mencari pekerjaan. Jika tidak kerana kepimpinan dan kebijaksanan kerajaan BN yang memerintah negara ini, sudah pasti pengangguran terus berlaku, pertumbuhan ekonomi negara mencatatkan penurunan dan negatif, pelaburan dalam dan luar negara berkurangan, gaji dan elaun kakitangan awam tidak dinaikkan, industri pelancongan merosot, infrastruktur awam tidak mampu dibina dan sebagainya. Sebaliknya kerajaan BN telah melaksanakannya dan terus berkhidmat kepada rakyat Malaysia dengan slogan "1 Malaysia: Rakyat didahulukan, pencapaian diutamakan".  
Jika rakyat tidak suka kepada pentadbiran kerajaan BN di bawah pimpinan DS Najib, kenapa setiap kali PRK diadakan calon BN mencatat kemenangan dengan majoriti yang semakin besar biarpun di tempat pembangkang? Jumlah pengundi bukan Melayu juga semakin bertambah. Kerana rakyat sudah nampak dengan mata kepala sendiri apa yang kerajaan Pakatan Rakyat lakukan hari ini kepada pengundi-pengundinya. Rakyat sudah tahu kerajaan PR cuma cakap-cakap sahaja, cakap tak serupa bikin. Ucapan berapi-api pemimpin mereka hanya retorik semata-mata. Apa yang dapat rakyat banggakan selama ini sejak kerajaan PR memerintah? Kerajaan PAS di Kelantan dan Kedah, apa yang nak dibanggakan. Banyak rakyat menderita dan tidak terbela.. Rasuah di kalangan pemimpin negeri tetap dan terus berlaku. Apa dah jadi dengan kerajaan PR di Pulau Pinang dan di Selangor? Orang Melayu yang beragama Islam semakin terhimpit oleh dasar kerajaan negeri yang menekankan konsep Malaysia Malaysian. Berselindung dengan taktik halus menggunakan sistem pentadbiran Islam Khalifah Umar Abdul Aziz di Pulau Pinang. Orang Melayu dan Islam terpedaya. Orang bukan Melayu juga tertipu. Pemimpin PAS bukan tidak tahu tapi mereka kena buat-buat tak tahu supaya mereka dapat berkongsi kuasa untuk memerintah negeri. Itu sebabnya agama tergadai, ayat-ayat suci al-Quran dijual oleh puak-puak ini kerana kuasa politik menjadi keutamaan mereka. Mereka sanggup menolak UMNO tapi mereka boleh pula menerima perjuangan DAP yang jelas menentang sebuah negara Islam tertubuhnya di Malaysia, merupakan sesuatu yang bertentangan dengan ajaran Islam. Banyak tokoh agama dan ulama kecewa dengan sikap kepimpinan PAS dalam hal ini.
Jika begitulah keadaannya, apakah kerajaan Malaysia di bawah pimpinan DS Najib boleh disamakan dengan kerajaan Hosni Mubarak di Mesir? Tepuk dada tanya mina.

2 comments:

Anonymous said...

Maaf..Nak buat pembetulan sikit..13 Mei berlaku dalam tahun 1969..bukan 1967..Terima kasih.

Unknown said...

Ok t.kasih akan dibetulkan.

"BERSATULAH MELAYU DEMI BANGSA MU DAN BERSATULAH UMAT ISLAM DEMI AGAMAMU, DAN BERSATULAH RAKYAT MALAYSIA DEMI NEGARAMU"