Tuesday, September 16, 2008

Apakah kesudahannya dengan DSAI ini?

Raja Dr Nazrin yang juga Yang Dipertua Majlis Agama Islam dan Adat Melayu Perak turut menyeru barisan pemimpin Islam dan Melayu untuk menunjukkan sebaik-baik contoh teladan, menyemarakkan semangat persaudaraan, memperkukuhkan perpaduan, memberhentikan pertelingkahan dan menumpukan perhatian membangunkan kesejahteraan ummah.

“Perbezaan pendekatan dan kaedah, kelainan fahaman dan tafsiran, jangan sampai ke peringkat umat Islam dan orang Melayu berpecah dan terpisah, berpatah arang dan berkerat rotan, hingga yang menang menjadi arang, yang kalah menjadi abu,” titah baginda.

Komen:

DSAI dan pemimpin-pemimpin Islam lain termasuklah PAS dan UMNO dengarlah nasihat Raja Nazrin, putera raja yang amat memahami dan peka terhadap masalah rakyatnya. Pilihanraya Umum ke12 sudah pun berlalu dan rakyat telah memberi mandat kepada BN untuk terus memerintah negara. Namun demikian rakyat juga telah membuat keputusan bahawa 5 buah negeri diperintah oleh Pakatan Rakyat. Dengan itu, laksanakanlah tugas dan tanggung jawab yang diamanahkan itu dengan baik supaya negara dan negeri-negeri yang diperintah itu lebih maju, aman dan makmur.

Mengapa DSAI mahu sangat nak jadi PM? Seolah-olah DSAI dalam keadaan terdesak perlu menjadi PM!! Apakah pilihanraya umum yang akan datang sudah tak ada lagi atau bukan lagi pilihanraya yang adil? Tapi yang melucukan bila parlimen BN dikejar oleh pemimpin-pemimpin PKR dari bumi Malaysia hingga ke Taiwan, untuk apa? Menjatuhkan kerajaan BN yang ditubuhkan secara sah melalui pilihanraya adalah tindakan yang tidak demokratik. Kerajaan yang dibentuk tidak melalui proses pilihanraya adalah kerajaan yang tidak bermaruah. Pemimpin-pemimpinnya juga tidak akan dihoramti dan tiada harga diri. Kerajaan yang dibentuk adalah kerajaan yang lemah erana bila-bila masa sahaja pemimpin-pemimpin yang sama boleh mengambil tindakan lompat parti semula. Bagaimana DSAI dikatakan pejuang demokrasi? Bercakap tak serupa bikin! Pelabur-pelabur dalam dan luar negara bersikap tunggu dan lihat. Politik yang stabil dan ekonomi negara yang mantap akan menjadi keutamaan para pelabur. Sedangkan DSAI sudah hilang arah tuju, matlamatnya bukan membantu negeri-negeri yang diperintah untuk terus maju sebaliknya dia mencari jalan supaya dia cepat jadi PM dari satu tarikh ke tarikh yang lain. Tindakan DSAI telah menyusahkan semua pihak!!


No comments:

"BERSATULAH MELAYU DEMI BANGSA MU DAN BERSATULAH UMAT ISLAM DEMI AGAMAMU, DAN BERSATULAH RAKYAT MALAYSIA DEMI NEGARAMU"