Sunday, April 26, 2009

HARAKAH! HARAKAH! HARAKAH!

Jika dibaca dan dihalusi setiap keluaran Harakah kira-kira 80% berita yang dimuatkan mengenai dengan UMNO dan BN. Cerita yang memburuk-burukkan pimpinan UMNO dan BN. Pada hal sebagai lidah rasmi PAS, Harakah sewajarnyalah banyak memuatkan berita-berita berkaitan Mesyuarat Tahunan PAS yang sedang berlangsung sekarang ini. Utusan Malaysia yang dianggap sebagai akhbar UMNO tidak pula demikian. Semasa persidangan agung UMNO berita rasuah politik kerap ditonjolkan hinggalah UMNO dibenci dipaparkan oleh Utusan Malaysia. Harakah tidak seperti Utusan Malaysia. Harakah jauh lebih baik dalam memperburukkan pemimpin UMNO dan BN. Lihat dan bacalah setiap keluaran akhbar Harakah. Hanya 10 - 20% berita yang memuatkan hal kepimpinan PAS dan 80 - 90% pula memuatkan cerita memperburukkan kepimpinan UMNO dan BN. Harakah adalah media utama PAS yang mampu menggugatkan pengaruh UMNO dan BN. Lidah rasmi PAS yang tiada pantang larang dan tidak ambil kisah dengan dosa pahala. Atas dasar kebebasan media dan demokrasi, Harakah dan juga akhbar Keadilan akan terus menemui orang ramai tanpa takut digantung bagi kali yang berikutnya.

5 comments:

Anonymous said...

Salam.
Minda rakyat sekarang bukan seperti 50 tahun dahulu. Anak muda sekarang lebih berfikiran analitikal. Menilai dan menyiasat dahulu sebelum menerima fitnah atau hakikat. Sekiranya fitnah, pucuk pimpinan PAS perlu menanggung dosa dan rakyat sekarang tak akan mudah terima kebatilan. UMNO juga akan terus dihormati. Sekiranya hakikat, sebaliknya lah. PAS akan dianggap hero rakyat dan UMNO terus tidak relevan diminda rakyat. Pucuk pimpinan tanggunglah dosa.

Sekiranya fitnah, kenapa perlu risau? Kuasa kebenaran akan sentiasa mengatasi kebatilan.

Malaysian-2Day said...

Harakah bukan sebuah AKHBAR, ia hanya merupakan risalah PAS. So semua tulisan nya tidak boleh di terima pakai 100%. Baca Harakah sama seperti membaca BLOG. Penuh dgn kutukan, hinaan, tuduhan tanpa bukti, mengaibkan org. itu je. Harakah hanya di baca secara teliti oleh fanatik PAS yang syok sendiri sahaja. Harakah sepatutnya mencontohi Utusan Malaysia atau Malaysiakini.

Harakah is a JOKE!

Busu said...

HARA...KAH...KAH...KAH itu saja. Nak tahu!!!

mummy said...

SALAM, BETUL KATA SAUDARA ZAIDI,ASYIK DOK TAKOKTU JUGAK YAK NAK UBAH2 MINDA. NI NAK CADANG KALAU BERKEMPEN TU AMBIK LA YG BOLEH BUAT KEJA BUKAN YG TERKINJA MERENYEH TAK TENTU PASAL TU... MANA PENGUNDI TAK MELUAT DOK BERSEMBANG JANTAN BETINA TERANG2 MELAWAK PEGANG2. AKU BUKAN ALIM TAPI MANA BUDAYA DAN BUDI BAHASA ORG MELAYU ISLAM.AKU ORG UMNO SENDIRI PUN GELI TENGOK,PADAN PUN KALAH,TOK SAH BUAT CERAMAH POLITIK,BUANG DUIT INCOMETAX AKU JE,TAK BERKESAN DOK PI RUMAH YG PUTIH,YG KELABU HITAM TU DOK MACAM TU JUGA. GUNA PENDEKATAN LAIN, WORK SMART NOT HARD..

Anonymous said...

HARA...KAH..KAH..KAH..

kelakarnya isi naskah buruk ni.

Caci + maki + fitnah + hasutan =

HARA...KAH..KAH..KAH..

padan muka kau setan.....

"BERSATULAH MELAYU DEMI BANGSA MU DAN BERSATULAH UMAT ISLAM DEMI AGAMAMU, DAN BERSATULAH RAKYAT MALAYSIA DEMI NEGARAMU"