Friday, August 7, 2009

NGO TURUT MENGKRITIK ANWAR IBRAHIM!!!!!!

Presiden Gabungan Pelajar Melayu Semenanjung (GPMS), Datuk Reezal Merican Naina Merican berkata, Datuk Seri Anwar Ibrahim layak digelar pengkhianat kerana usaha beliau untuk menghapuskan semangat Dasar Ekonomi Baru (DEB) yang menjelaskan lagi sikapnya terhadap nasib dan masa depan orang Melayu.

Malah apa yang cuba dilakukan oleh Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu semata-mata untuk memastikan cita-citanya menjadi seorang Perdana Menteri tercapai meskipun hak keistimewaan orang Melayu terpaksa dikorbankan.

Presiden Gagasan Melayu Perak (GMP), Datuk Seri Mohd. Helmi Ismail pula berkata, Anwar juga didapati telah mengkhianati Perlembagaan Persekutuan dan wasiat raja-raja Melayu kerana kedua-dua dokumen itu jelas tercatat mengenai kewajipan melindungi kedudukan istimewa orang Melayu. Mohd. Helmi berkata, beliau mula menyedari pembohongan Anwar sejak menjadi penuntut universiti lagi iaitu ketika pemimpin PKR itu mengetuai gerakan mahasiswa.

Pengerusi Gagasan Badan Ekonomi Melayu (Gabem), Tan Sri Rahim Tamby Chik berkata, pemimpin PKR itu telah melakukan sabotaj terhadap orang Melayu terutama dalam konteks ekonomi. ‘‘Demonstrasi haram Sabtu lalu merupakan contoh terbaik bagaimana pemimpin PKR itu sengaja mensabotaj ekonomi orang Melayu dan negara. ‘‘Yang pasti pelabur sudah tentu akan menangguhkan atau membatalkan terus hasrat mereka untuk membuat pelaburan ke negara ini kerana berlaku huru-hara akibat daripada gerakan demonstrasi tersebut,’’ ujarnya.

Dalam pada itu,
Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa), Datuk Ibrahim Ali menyifatkan Anwar sebagai pencetus dan penyebab terhadap banyak masalah kaum yang timbul di negara ini. ‘‘Anwar adalah pembuka pintu banjir (flood gate) yang menyebabkan arus deras yang terkumpul sejak sekian lama di sebalik pintu itu terus meluru keluar dan melanda serta mengaut apa sahaja halangan yang berada di laluannya hingga menjadi banjir besar yang tidak dapat dibendung. ‘‘Kerana Anwar, kaum lain di negara ini begitu berani mempertikaikan hak keistimewaan Melayu dan membuat tuntutan lain yang tidak masuk akal,’’ katanya. Tegas beliau, kaum lain menjadi berani kerana sedar bahawa segala tuntutan mereka itu didalangi dan disokong oleh orang Melayu sendiri iaitu Anwar.

Setiausaha Agung Majlis Belia Malaysia (MBM), Tajudin Ahmad berkata, kenyataan Muhyiddin yang melabelkan Anwar sebagai pengkhianat bangsa Melayu bukanlah dibuat secara emosional. ‘‘Sebaliknya ini merupakan fakta yang sah berdasarkan sejarah kepimpinan dalam kerajaan sejak negara merdeka lagi. ‘‘MBM menyeru seluruh rakyat Malaysia supaya tidak mudah terpedaya dengan kenyataan palsu yang dikeluarkan oleh Anwar mengenai sejarah perjuangan UMNO dalam kerajaan,” katanya.

Yang Dipertua Jaringan Melayu Malaysia, Azanddin Hamzah pula berkata, tindakan untuk menyaman Muhyiddin itu adalah satu sandiwara politik Anwar yang cuba menutup kelemahan pentadbiran dan kepincangan di Selangor yang banyak melibatkan Exco dan wakil rakyat PKR.

8 comments:

Anonymous said...

Anwar Ibrahim tak tau malu. Apaka jenis manusia pun tak tahu. Itu pun masih ada orang Melayu sanggup cium jubur dia. Orang tu mesti kena taruh dengan dia barulah dia tahu.

Anonymous said...

Anwar Ibrahim adalah bangsat dlm negara

Melayu dlm PR bila nk sedar x tau?

PR - PELIWAT, PEMBOHONG, PEROSAK, PENGKIANAT, PENDUSTA, PEMAKI, PARIA, PENGHALALKAN YG HARAM, DLL LAGI YG BURUK..............

Ir.MIM UMNO 50an said...

ANWAR SI-PENGKIANAT KPD UMNO!!!!!
---------------------------------
Ya, memang benar Anwar Ibrahim seorang pengkhianat. Anwar pengkhianat UMNO !

Anwar menjadi pengkhianat kepada UMNO kerana beliau membawa rakyat ke jalanan untuk menentang kezaliman!

Anwar menjadi pengkhianat kepada UMNO kerana beliau berjaya menyedarkan orang-orang melayu betapa UMNO itu perompak khazanah negara dan penjual maruah bangsa!

Anwar menjadi pengkhianat kepada UMNO kerana beliau berani menentang Mahathir sedangkan beliau masih mempunyai pilihan untuk menyusur arus perdana yang penuh kepincangan dan rasuah!

Anwar menjadi pengkhianat kepada UMNO kerana beliau membongkar pelbagai rahsia pemimpin UMNO yang selama ini menyonglap hak milik rakyat.

Anwar menjadi pengkhianat kepada UMNO kerana beliau membawa satu revolusi terhadap pemikiran bangsa melayu bahawa orang melayu takkan hilang di dunia walaupun tanpa UMNO.

Anwar menjadi pengkhianat kepada UMNO kerana beliau sanggup menongkah arus sewaktu menjadi orang nombor dua negara demi menjaga kepentingan rakyat maka beliau ditendang dan diaibkan!

Anwar menjadi pengkhianat kepada UMNO kerana beliau sanggup dipenjara dan di ISAkan demi usahanya membanteras rasuah oleh kepimpinan utama UMNO!

Anwar menjadi pengkhianat kepada UMNO kerana beliau bakal memulangkan harta rakyat yang telah menjadi mahligai-mahligai serta kekayaan pemimpin UMNO yang diluar batasan akal.

Anwar menjadi pengkhianat kepada UMNO kerana beliau akan mengheret pembunuh-pembunuh rakyat Malaysia yang disembunyikan oleh gerombolan UMNO.

Anwar menjadi pengkhianat kepada UMNO kerana beliau seorang bekas Timbalan Perdana Menteri yang menghalang ramai pemimpin UMNO mencekik rakyat dengan projek-projek bersulam rasuah yang akhirnya merugikan harta kerajaan yang juga hak milik rakyat.

Anwar menjadi pengkhianat kepada UMNO kerana beliau berjaya menyatukan parti-parti pembangkang di bawah satu bumbung yang kukuh.

Anwar menjadi pengkhianat kepada UMNO kerana beliau berjaya menyedarkan bangsa Malaysia betapa kita harus bersatu menumbangkan UMNO yang penuh kezaliman dan penyalahgunaan kuasa.

Anwar menjadi pengkhianat kepada UMNO kerana beliau mengorbankan usia emas beliau untuk berjuang bersama rakyat, berjuang demi kepentingan rakyat.

Anwar memang seorang pengkhianat, tetapi pengkhianatan beliau membawa seribu manfaat terhadap rakyat bawahan supaya bangkit menuntut keadilan demi sebuah negara yang mementingkan kebajikan rakyat.

Kesedaran tahun 1998 dan sub-klimexnya pada 2008 diterjemah dari pengkhianatan Anwar Ibrahim terhadap rejim UMNO. Ayuh bangkit menentang kezaliman ! Ayuh heret pemimpin rasuah ke medan pengadilan! Pengkhianatan yang membawa rahmat, yang menyedarkan umat!

Anwar Ibrahim, si pengkhianat UMNO!"

Pesara Guru 50an said...

Hai Ir.Mim 50an;
Tn salah seorang ribuan yang menyertai demontrasi jalanan menentang ISA, tn salah seorang pemimpin PKR yang berdemontrasi isu kematian Tan Beng Hock, tn dan pemimpin tn juga yang menghalalkan arak di Selangor, menghapuskan DEB dan pelbagai lagi. Saya datang dari negeri dan daerah Anwar Ibrahim. Saya hampir ditahan ISA di Penang kerana mempertahankan Anwar. Saya kenal Anwar bukan hanya dari akhbar, radio dan TV. Saya harap sdr jangan emosional. Saya akui bahawa pemimpin UMNO seperti sdr katakn tapi apa kurangnya pemimpin PKR dan DAP termasuk PAS sekarang ini. Baru setahun jagung pelbagai isu berbangkit, tak henti-henti angkara masalah pemimpin PR sendiri BUKAN ciptaan UMNO. Tapi selalunya begitulah semua yang berlaku kerana UMNO. Dan kejayaan sdr dalam hidup sdr hingga hari ini juga adakah hasil perjuangan DAP atau PAS? Sudah tentu pemimpin Melayu dari UMNO, bukan begitu?

vesewe said...

Najib

How about your 1Malaysia slogan? It seem Utusan newspaper is no understand in line with your slogan? What say you?

Cakap Tak Serupa Bikin

miya said...

Bodoh punya melayu babi……….

Baik balik ke tanah melayu la. We are natives of Sabah and Sarawak land - buat apa kamu punya orang datang sini menjajah kita oh?

Kita tak suka kamu orang datang sini mengorek sumber petroleum tanah kita - this Sabah and Sarawak land not belongs to your malays.

Get out from Sabah and Sarawak la!

Bodoh melayu babi!

reek said...

The nation does not belong to Umno, clearly the moron minister will abuse his power and to indoctrinate Umno Youth to be the next suicide bombers.

Unknown said...

Wahai rakan pembangkang buta hati,
Jangan menyamar penulis yang sama reek,miya dan vesewe. Jangan emosionallah apa bangsa pun, awak rakyat Malaysia. Jangan mendabik dada, Melayu tak semua jahat. UMNO juga ada jasanya. Kau orang marah gila-gila ini kenapa?

"BERSATULAH MELAYU DEMI BANGSA MU DAN BERSATULAH UMAT ISLAM DEMI AGAMAMU, DAN BERSATULAH RAKYAT MALAYSIA DEMI NEGARAMU"