Saturday, January 30, 2010

SEORANG DIKTATOR, CAUVANIS, FIKIRAN KOMUNIS TIPU PENGUNDI!


Aku dah kata dulu, orang Melayu dan pemimpin Melayu yang bersekongkol dengan DAP akan kena lelong dengan Lim Guan Eng. Sekali imbas aku perhati air muka dia, wajahnya lembut tapi tak boleh percaya. Dia ulamkan orang Melayu dengan ayat-ayat suci al-quran, seolah-olah dia memahami Islam dan dia mahu negerinya (bukan Melaka tapi Pulau Pinang!!) mengikuti pentadbiran Khalifah Umar Abdul Aziz. Orang Melayu terutama penyokong-penyokong PAS dok cakap itulah siang dan malam di kedai-kedai kopi malahan di surau-surau sebulan tak habis pasal Lim Guan Eng jolokan Khalifah Umar Abdul Aziz. Penyokong-penyokong PAS puji dia melambung-lambung hingga pucuk nyior. Dia mai melawat kampung, berduyun-duyunlah pasukan bermotor Unit Amal PAS dengan bangga mengiringi Ketua Menteri yang disayangi mereka. Lim Guan Eng anak kepada Lim Kit Siang juga ahli parlimen telah diterima dengan bangganya oleh orang Melayu di Pulau Pinang.
Sekarang apa dah jadi? Bukan orang UMNO yang kata. Bukan pemimpin UMNO yang dakwa. Tapi pemimpin mereka sendiri, pemimpin pakatan mereka, pemimpin kanan Pakatan Rakyat sendiri yang menyerang ketua menteri kesayangan mereka. Dato Seri Zahrain Mohd Hashim, Ahli Parlimen Bayan Baru (PKR) telah menggambarkan Lim Guan Eng sebagai seorang diktator, cauvanis dan berfikiran komunis! Dia kata lagi, "Guan Eng tidak suka dikritik. Dia akan segera melabelkan mereka yang mengkritik itu sebagai agen Barisan Nasional (BN)". Buruk perangai dia rupanya, cilakak! Tengok muka macam budak sekolah menengah Form 6, patutlah macam tu. Zahrain bubuh lagi sama dia, apa dia? " Guan Eng berjanji melaksanakan sistem terbuka, tetapi tidak melaksanakannya sebaliknya lagi teruk dari BN di mana Guan Eng sendiri mempengerusikan Lembaga Tender". Aii yaa, itu maciam ka! Lu cakap tak selupa bikin ooooo! Dulu BN lu olang kutuk habis apa lu olang tidak kata sama pemimpin BN. Lu ada kata pemimpin BN semacam babi, bolo (bodoh) macam lemu (lembu).
Nanti baca lagi, Dato Seri Zahrain ada kata bahawa pakatan pembangkang amat malu kerana projek-projek dianugerahkan berdasarkan asas siapa kenal siapa. Lu olang PAS dan PKR ala faham ka itu 'siapa kenal siapa'? Jika lu olang jugak tilak paham, lu juga bolo macam lemu. Tapi Zahrain bukan lemu. Dia olang belani. Kalau tak betoi mana dia belani cakap itu maciam. Gua sokong kuat sama Zahrain. Bekas pemimpin UMNO mesti belani. Dia bukan lagi ahli UMNO tapi cakapnya semaciam pemimpin UMNO. Jika tidak betoi, gua mahu cabar itu ketua menteli Guan Eng supaya buat laporan polis terhadap Datuk Seri Zahrain kerana menggambarkan dia sebagai diktator, cauvanis dan berpemikiran komunis. Persilakan!!!!! Jika Guan Eng Ketua Menteri PP yang berasal dari Melaka tidak buat laporan polis ini bermakna, ini bererti, ini bermaksud bahawa apa yang katakan itu adalah benar belaka.

1 comment:

Anonymous said...

Ohh itu maciam ka. kita kasi taruh itu lalam longkang, biar dia olang tekangkang jadi maciam bengkang.

"BERSATULAH MELAYU DEMI BANGSA MU DAN BERSATULAH UMAT ISLAM DEMI AGAMAMU, DAN BERSATULAH RAKYAT MALAYSIA DEMI NEGARAMU"