Friday, February 19, 2010

BISIK-BISIK AWANG SELAMAT: GESAAN PEMBANGKANG GUGUR DAKWAAN LIWAT KE DEWAN RAKYAT!

AWANG sarankan kepada Penasihat DAP, Lim Kit Siang supaya menggesa Dewan Rakyat mengadakan sidang khas bagi membincangkan usul menggugurkan pendakwaan semua kes di mahkamah, bukan sahaja terhad kepada kes liwat Anwar Ibrahim.
Buatlah gesaan supaya gugurkan semua kes yang ada sama ada melibatkan orang besar, orang kecil, orang politik, orang kampung, orang kaya dan sebagainya.
Itulah kaedahnya jika kita tidak lagi mahu menaruh kepercayaan kepada sistem keadilan di negara sendiri.
Atau, buatlah usul di Dewan Rakyat setiap kali ada gesaan pihak asing seperti mana gesaan 50 ahli Parlimen Australia berhubung kes liwat Anwar. Biar kita menjadi pepatung wayang kulit yang ditarikan oleh orang asing. Biar dunia terhibur dengan lakonan lawak jenaka kita. Lupakan keadilan dan hak asasi seseorang warganegara untuk mencari keadilan.
Pembabitan sekumpulan ahli Parlimen Australia dalam kes mahkamah Anwar dan cara segelintir pemimpin pembangkang memberi reaksi, jelas menunjukkan wujud kecenderungan kita bersedia untuk dijajah semula walaupun kita bernafas di negara merdeka lagi berdaulat.
Awang – Masih waras.

Sumber: Utusan Malaysia 19/2/2010

2 comments:

Anonymous said...

Kalau bontot anaknya LGE kena bedal oleh DSAI sudah tentu dialah manusia pertama akan buat kecoh satu dunia. Kenapa LKS tak mempertahankan mangsa Saiful sebab LKS akan senang nak jatuhkan DSAI sebagai PM untuk LKS jadi PM. Inilah strategy DAP tapi PAS masih tak sedar diri kerana ikut nafsu

mohammad azren fooldog PH yg bahalol said...

Salam Pak Tam...

Betul tu saranan Awang Selamat, kenapa kes AnWAR sahaja yang nak digugurkan. Maksud Lim Kit Siang tu mahkamah di Malaysia ini memang terlalu teruk. Tiada keadilan langsung, jika begitu biar semua kes digugurkan dari diadili oleh mahkamah Malaysia.

Bawa terus idea ini ke Parlimen, aku akan sokong 100%, biar Malaysia jadi huru hara dek idea bodoh Lim Kit Siang komunis tu. Boleh AnWAR sontot sesiapa lelaki yang disukainya dan tak perlu diadili selamanya.

"BERSATULAH MELAYU DEMI BANGSA MU DAN BERSATULAH UMAT ISLAM DEMI AGAMAMU, DAN BERSATULAH RAKYAT MALAYSIA DEMI NEGARAMU"